top of page

Sesja Plenarna 1: Multi-level governance: współpraca i współzależność interesariuszy zielonej transformacji. 

. Energetyka i transformacja klimatyczna

  • W jaki sposób rząd może wspierać samorządy w rozwoju lokalnych źródeł energii odnawialnej, takich jak farmy fotowoltaiczne czy wiatrowe, z uwzględnieniem technologii magazynowania energii?

  • Jakie praktyczne rozwiązania z innych krajów (np. Niemcy, Dania) można zastosować w Polsce, aby przyspieszyć decentralizację energetyczną i zwiększyć udział OZE w bilansie energetycznym regionów?

2. Finansowanie zielonej transformacji

  • Jakie mechanizmy finansowe mogą zapewnić efektywne wdrażanie projektów zielono-błękitnej infrastruktury w regionach? Jakie są możliwości włączenia funduszy unijnych i prywatnych inwestorów?

  • Czy rząd powinien wprowadzić specjalne ulgi podatkowe lub inne zachęty dla samorządów i przedsiębiorstw inwestujących w zielone technologie? Jak to zrealizowano w innych krajach, np. w Holandii lub Szwecji?

3. Przemysł i innowacje technologiczne

  • Jak zharmonizować działania rządu, samorządów i przemysłu, aby wspierać transformację sektorów wysokoemisyjnych? Jakie regulacje unijne są kluczowe dla stworzenia konkurencyjnego, zielonego przemysłu?

  • W jaki sposób można promować wykorzystanie technologii wodorowych i innych innowacyjnych rozwiązań w ramach współpracy samorządów z przemysłem? Jakie sukcesy osiągnięto w tym zakresie w Niemczech lub Norwegii?

4. Współpraca regionalna i międzysektorowa

  • Jakie modele współpracy między regionami w Polsce (np. międzywojewódzka koordynacja projektów) mogą przyspieszyć realizację celów klimatycznych? Jak wzmocnić wymianę dobrych praktyk między regionami a innymi państwami UE?

  • Czy powinno się stworzyć regionalne platformy zarządzania projektami zielonej transformacji, podobne do tych stosowanych w Skandynawii, które angażują zarówno samorządy, jak i sektor prywatny?

5. Wspólne wyznaczanie celów i regulacje unijne

  • Jakie narzędzia umożliwią lepsze dopasowanie lokalnych planów klimatycznych do krajowych i unijnych strategii? Czy istnieje potrzeba rewizji Krajowego Planu na Rzecz Energii i Klimatu w dialogu z samorządami?

  • Jak zminimalizować ryzyko opóźnień we wdrażaniu unijnych regulacji, takich jak Fit for 55, na poziomie lokalnym? Czy możliwe jest stworzenie mechanizmu wspólnej odpowiedzialności za realizację celów klimatycznych?

6. Zielono-błękitna infrastruktura jako klucz do transformacji

  • Jakie inwestycje w zielono-błękitną infrastrukturę (parki miejskie, ogrody deszczowe, korytarze rzeczne) mogą przynieść największe korzyści w walce ze zmianami klimatu w regionach?

  • Jakie modele zarządzania taką infrastrukturą (np. partnerstwo publiczno-prywatne) mogą być skuteczne w Polsce, bazując na doświadczeniach z miast takich jak Kopenhaga czy Amsterdam?

191445213_353093006177000_4040802228670541810_n.jpg
Adam 
Szejnfeld

Senator RP

photo Jacek Hutyra Leroy Merlin Polska square.jpg
Jacek
Hutyra

Członek Zarządu

Leroy Merlin

Zrzut ekranu 2024-02-10 o 14.30.20.png
Przemek Pokorski

 Dyrektor Rynku Polska i Kraje Bałtyckie, VELUX

Zrzut ekranu 2024-11-14 o 15.33.41.png
Paulina Hennig-Kloska

MKiS

Krzysztof Szamałek.jpg
Krzysztof Szamałek

Państwowy Instytut Geologiczny-PIB

convenant of mayors_logo_vertical.png
Covenant of Mayors

tbc

Zrzut ekranu 2024-11-12 o 16.14.26.png
Jarosław
Miziołek

Prezes Zarządu

Arcadis

Magdalena Bezulska.jpg
Magdalena Bezulska

Prezeska Zarządu

Veolia Term

SylwiaSlomiak-photo2_bio_full.jpg
MODERACJA

Sylwia Słomiak, EuroCities

3. Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz-2.jpg
Beata Gessel- Kalinowska vel. Kalisz

Gessel

CEO 1c.jpg
Maciej Bukowski

Prezes Zarządu

Wise Europa

Marzena Czarnecka Polski Kongres Klimatyczny.jpeg

Marzena Czarnecka
Ministra Przemysłu

"Cieszę się realizowane są tego typu projekty, podejmujące tematy transformacji z perspektywy biznesu. Byłam ciekawa Państwa perspektywy patrzenia na ten obszar. Podoba mi się to, że tak wiele miejsca poświęcono na mix energetyczny, ale równie ważne jest finansowanie i kwestie kosztów, ile to będzie kosztować i kto będzie za to płacił. Szczególnie zainteresowała mnie propozycja tematu: Jak zaangażować środki prywatne w poprawę efektywności energetycznej w sektorze publicznym oraz Finansowanie energetyki jądrowej przez kapitał zagraniczny – szanse i wyzwania. Brakuje mi tutaj określenia ram czasowych i podejścia krótkoterminowego, czyli jakie działania powinny być realizowane w krótkiej perspektywie, jakie działania należy zrealizować średniookresowo, a jakie długookresowo. Należy więcej miejsca poświęcić na tematy związane z wykorzystaniem atomu i wodoru. Na tego typu inwestycje finansowanie jest dostępne w UE na projekty modelowe i te środki są spore, bo inwestycje wodorowe można dofinansować nawet w 70% z różnych środków, ale brakuje projektów. Dodatkowo gaz, bez którego transformacja jest bardzo trudna do przeprowadzenia. Istotnym tematem jest też kwestia podejścia do węgla i transformacji obszarów powęglowych, nie tylko śląska. To jest kluczowe dla samorządów. Mamy tez SMR, które należałoby uwzględnić w agendzie, ponieważ to wyraźnie wpływa na polityke energetyczną. Co do przedsiębiorstw energochłonnych i przemysłu ciężkiego to wszyscy wiemy, że to jest kluczowe dla transformacji. Wegług mnie ważne jest to, że pokazać konkretne rozwiązania „podane na tacy” i osadzić dyskusję panelową wokół tych konkretnych pomysłów"

KONTAKT

Organizacja i merytoryka

Umowy, faktury

Jan Skrzypkowski

Kamila Król

tel. 888 770 651

Kamila.Krol@polskikongresklimatyczny.pl

Administracja, informacja, rejestracja uczestników, udostępnianie oferty

Karolina Kobiela

biuro@polskikongresklimatyczny.pl

Obsługa Partnerów

Paulina Staromłyńska

partnerzy@polskikongresklimatyczny.pl

Zapisz się do listy mailingowej aby otrzymywać aktualne informacje

Dziękuję! Jesteś na liście mailingowej.

Polski Kongres Klimatyczny na żywo

i Gala Liderów Transformacji Energetycznej

Organizatorzy:

Europejska Fundacja Inwestycji Zrównoważonych

 Fundacja na rzecz Wydziału Zarządzania

Uniwersytetu Warszawskiego

Darowizny na PKK można wpłacać na konto

41 1240 6263 1111 0010 6150 1662

z dopiskiem Kongres Klimatyczny

Właścicielem marki jest Europejska Fundacja Inwestycji Zrównoważonych EFIZ (w trakcie tworzenia). Organizatorem jest Agencja City (www.agencjacity.pl), właściciel konferencji Forum Liderów Partnerstwa Publiczno- Prywatnego (www.forumliderowppp.pl), Forum Rozwoju Branży Konopnej oraz cyklu podcastów Polska Naturalna Klimatycznie, dostępnych na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts, Anchor i innych platformach. Jesteśmy producentem cyklu podcastów dla URBACT oraz współpracujemy z Rzeczpospolitą, Polskim Radiem, Polską Agencją Prasową PAP, Dziennikiem Gazetą Prawną i innymi mediami o zasięgu krajowym. AGENCJA CITY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 00-189) przy ul. Inflanckiej 8, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejestrowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000863810, podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT) o numerze identyfikacyjnym NIP 5252839615, REGON 387323921 | KONTAKT  kamila.krol@polskikongresklimatyczny.pl | tel. 888 770 651 | biuro@polskikongresklimatyczny.pl

@ 2024 Agencja City www.agencjacity.pl

bottom of page