PRELEGENCI
Elina Bardram
Director, DG CLIMA, Directorate E - Adaptation & Resilience, Communication, and Civil
Society
Elina Bardram was appointed Director for “Adaptation & Resilience, Communication, and Civil Society Relations” at the European Commission’s Directorate-General for Climate Action in October 2022. She joined DG CLIMA in 2010 and has held different management functions in the area of international relations, including as Head of the EU Delegation to the UNFCCC negotiations between 2014-2018. Between 2003-2010, she worked in the Strate- gy Directorate of the External Relations Directorate-General. She holds a Ph.D. in Economics from the Vienna University of Economics and Business. Her academic work has focused on the impacts of globalisation.
László BORBÉLY
Prezes European Sustainable Development Network (ESDN)
László BORBÉLY is a politician who has
significantly contributed to the democratic
development of Romanian society, both as
one of the most well-known leaders of the
Democratic Alliance of Hungarians in
Romania and through the different high
ranking functions held in the Romanian
Parliament and the Romanian Government
in the field of International Affairs,
Environment and Sustainable
Development, Regional Development and
Infrastructure, and sustainable
development, which he has fulfilled with a
rigorous professionalism yielding important results.
László BORBÉLY held the position of Minister of the Environment, was Minister of Regional
Development Public, Works and Housing, state secretary at Ministry of Public Works and
Territorial Planning, Minister Delegate at the Ministry of Transport as well as Chairman of
the Foreign Policy Committee at the Romanian Chamber of Deputies. At international
level, László BORBÉLY served as Chairman of the United Nations (UN) Commission on
Sustainable Development, position which he has fulfilled with a rigorous professionalism,
yielding important results.
Urszula Zielińska
Sekretarz Stanu, Wiceminister Klimatu i Środowiska
polska działaczka społeczna i polityczna, posłanka na Sejm IX i X kadencji, od 2022 współprzewodnicząca partii Zieloni. Urszula Zielińska ukończyła marketing i zarządzanie na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Od 2019 r. jest posłanką na Sejm RP IX i X kadencji. W Sejmie IX kadencji zasiadała w Komisji Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych oraz Komisji Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa. Przed objęciem mandatu poselskiego pracowała w międzynarodowym biznesie w Polsce, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii.
Piotr Zawistowski
Prezes zarządu, Towarowa Giełda Energii TGE
Absolwent Akademii Ekonomicznej oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. W latach 2008–2017 był związany z Grupą TAURON, w której od maja 2014 do grudnia 2015 r. pełnił funkcję prezesa zarządu TAURON Obsługa Klienta Sp. z o.o., a od grudnia 2015 do marca
2017 r. – wiceprezesa zarządu ds. klienta i handlu TAURON Polska Energia S.A. Stanowisko prezesa
zarządu Towarowej Giełdy Energii objął w październiku 2017 r. Zasiadał na najwyższych szczeblach kluczowych polskich instytucji związanych z sektorem energetycznym, w tym m.in. pełnił funkcję prezesa rady zarządzającej Towarzystwa Obrotu Energią, był członkiem rady zarządzającej Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej, a także zasiadał w radzie nadzorczej TGE.
Piotr Zawistowski ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży energetycznej. Specjalizuje się w planowaniu i zarządzaniu strategicznym oraz identyfikacji rynków globalnych. Jego dogłębną znajomość mechanizmów funkcjonowania rynków energii, nie tylko w skali kraju, potwierdza członkostwo w zarządzie Europex (2020–2023), organizacji zrzeszającej 27 giełd energii i
operatorów rynku z całej Europy.
Krzysztof Kwiatkowski
Senator, Prezes NIK w latach 2013-2019
Urodził się 14 maja 1971 r. w Zgierzu. W 2001 r. ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, uzyskując tytuł magistra prawa. Legitymuje się studiami podyplomowymi z zakresu kontroli i audytu oraz zarządzania, a także aplikacją kontrolerską. W latach 1997-2001 był sekretarzem osobistym Prezesa Rady Ministrów, J. Buzka.
Od 1993 r. związany z samorządem terytorialnym, do 2006 r. zajmował stanowisko wiceprezydenta Zgierza.
W 2007 r. został wybrany na senatora z ramienia PO, przewodniczył Komisji Ustawodawczej. W 2009 r. objął stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. W tym samym roku został powołany przez prezydenta L. Kaczyńskiego na urząd Ministra Sprawiedliwości i Prokuratora Generalnego w pierwszym rządzie D. Tuska. W 2013 r. objął prezesurę w NIK.
Od XI 2019 Senator X kadencji, Przewodniczący Senackiej Komisji Ustawodawczej.
Kamil Sankowski
Członek Zarządu Polenergia Fotowoltaika
Kamil Sankowski jest współzałożycielem startup’u, który w 2021 roku został nabyty przez największą prywatna grupę energetyczną w Polsce. Tym samym Kamil został
Członkiem Zarządu Polenergii Fotowoltaiki – spółki oferującej innowacyjne rozwiązania z zakresu fotowoltaiki, ciepła i optymalizacji zużycia energii. Firma jest kluczowym graczem na rynku Odnawialnych Źródeł Energii, instalując fotowoltaikę w ponad 27 tys. gospodarstwach domowych i firmach.
Pod kierownictwem Kamila Sankowskiego, Polenergia Fotowoltaika zajęła pierwsze miejsce w rankingu Instytutu Energetyki Odnawialnej pod względem zainstalowanej mocy w instalacjach fotowoltaicznych w 2021 roku. Została także wyróżniona nagrodą Lidera Transformacji Energetycznej, której patronatem honorowym jest Komisja Europejska oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz otrzymała Orła Polskiej Przedsiębiorczości – synonim sukcesu i symbol najwyższej jakości w polskiej gospodarce.
Mottem życiowym Kamila jest fraza – „Ty kreujesz swoją przyszłość”, dlatego Polenergia Fotowoltaika przez cały czas wprowadza do swojej oferty nowoczesne
produkty – utrzymując pozycję lidera rynku i wskazując nowe kierunki rozwoju branży.
Spółka może pochwalić się m.in. własnymi modułami fotowoltaicznymi, jak również autorską aplikacją na tablety i smartfony, dzięki której klienci mogą m.in.
monitorować pracę swojej instalacji (zarówno modułów jak i inwertera) czy sprawdzać dane o emisji CO 2 , którą ograniczyli dzięki elektrowni słonecznej. Dzięki
sprawnemu managementowi, profesjonalnej obsłudze klienta oraz wyśrubowanym standardom – spółka ma niezwykle wysoką ocenę jakościową i jest jedną z
najczęściej wybieranych firm fotowoltaicznych w Polsce. Potwierdzeniem tego jest ponad 2,3 tys. pozytywnych opinii klientów ze średnią oceną 4,5 w Google.
Kamil Sankowski w 2022 roku znalazł się w elitarnym gronie trzydziestu najzdolniejszych młodych Polaków według magazynu Forbes. Lista „30 przed 30”
wyróżnia liderów biznesu – najbardziej utalentowanych przedsiębiorców, inwestorów, innowatorów i menadżerów.
Kamil ma bogate doświadczenie w branży, od początku kariery zawodowej związany z branżą OZE. Jest inżynierem technologii energii odnawialnej, członkiem Rady Wydziału Inżynierii Produkcji SGGW i Polskiego Stowarzyszenia Energii Słonecznej oraz prelegentem wielu branżowych konferencji.
Piotr Maciołek
Członek Zarządu Polenergia
Piotr Maciołek
Member of the Management Board of Polenergia S.A./ Chief Operation Officer
A Group associate since 2004. Since 2016, Chief Operating Officer at Polenergia Group in charge of
leading, maintaining, and executing all operational projects. Between 2008 and 2016, responsible in
Polenergia Group and PEP Group for developing and carrying out industrial and conventional power
projects. In the years 2004 – 2008, a person responsible for finances of the largest biomass industrial
power project implemented by PEP Group in Mondi Świecie paper mill. Long-term operational
experience gained in companies such as Telekomunikacja Polska, Sony Music Entertainment Polska,
and Master Foods Polska. A Faculty of Management graduate at the University of Warsaw. In 2001,
awarded an MBA degree at the University of Minnesota as part of the WEMBA program run by the
Warsaw School of Economics and University of Minnesota.
Agnieszka Okońska
Członkini Zarządu Stoen Operator sp. z o.o.
Agnieszka Okońska
Member of the Management Board of Stoen Operator sp. z o. o. (E.ON Group), one of the five largest electricity distribution system operators (DSO) in Poland.
Associated with the energy industry for almost 30 years. Previously associated with Energa Operator and Deloitte.
Currently, at Stoen Operator, she is responsible for network asset management, MV and HV investments, energy meters, including measurement data management, IT projects, cybersecurity, business reporting and process management.
Igor Petryk
Market Development Director, Wärtsilä Energy
Igor Petryk has more than 25 years of engineering and leadership experience in international energy companies. He is an active promoter of a balanced approach to
the energy systems’ development based on a responsible application of modern technologies, e. g. a combination of renewables and the means of their integration.
Since 2011 he has been working at Wärtsilä Energy, focusing on business strategies and leading market development in several European countries. He actively
propagates advanced methods of power system optimization, contributes to creation of new opportunities for sustainable development of societies through smart
technologies.
During his career, he worked in various sales and business development positions at Mobil, BP, THK-BP, was a senior consultant at RPS Energy (UK).
By education he is a mechanical engineer.
Permanently resides in Finland.
Maciej Tarnawski
Prezes Zarządu Dalkia Polska Solutions
Maciej Tarnawski – managing director in Santander Bank Polska responsible for project finance, syndicated loans, acquisition finance, LBOs, syndications, issue of bonds and eurobonds, debt advisory and ESG area. In recent years, Maciej’s team financed wind of PV projects totalling to 2.6 GW and arranged number of ESG-linked syndicated loans and bonds and green bonds. Before the current position in Santander, Maciej worked in Poland and London in structured finance and DCM teams in Bank Handlowy, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Bank BPH and Bank Pekao. Prior to joining Santander, Maciej was head of DCM in Bank Pekao.
Marek Kuzaka
Prezes Zarządu AMS S.A.
Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą reklamy zewnętrznej związany od ponad 21 lat. Od 2003 roku wiceprezes, a od 2011 prezes zarządu AMS SA - lidera reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce. Ekspert z zakresu branżowych rozwiązań prawnych. Współpracownik Instytutu Partnerstwa Publiczo-Prywatnego, współpracuje także z Towarzystwem Urbanistów Polskich. Członek koalicji „Liderzy Pro Bono”, kapituły Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia” oraz Rady Pracodawców przy Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za udział w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego.
Magdalena Bezulska
Prezes Grupy Veolia Term S.A.
jest związana z Grupą Veolia od 1999. Prezes Grupy Veolia Term S.A. od maja 2019 r. - dostawcy ciepła systemowego do ponad 60 miast. Przewodniczy radom nadzorczym 5 spółek zależnych, które tworzą Grupę Veolia term. W energetyce od 2012. Skuteczna w rozwoju biznesu, menadżerka o dużych zdolnościach
organizacyjnych i zarządczych. Liderka projektów związanych z transformacją, aktualnie w obszarze dekarbonizacji systemów ciepłowniczych w małych i średnich miastach. W latach 2013-2019 członek Zarządu spółki Veolia Energia Polska S.A, Dyrektor HR Grupy
Veolia w Polsce, członek rad nadzorczych spółek w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Tarnowskich Górach, CUW. Dodatkowo członek zespołu trójstronnego z ramienia ZPPE Lewiatan. Od marca 2019 w Zarządzie Fundacji Veolia, którą powołała do życia w 2016. W latach 1999-2012 w dywizji środowiskowej (CGEA ONYX/Veolia Usługi dla Środowiska). Do 2008 odpowiadała za projekty akwizycyjne spółki w Polsce, zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Generalnego, Członka Zarządu i prokurenta. W latach 2008 - 2012 w roli Dyrektora ds. korporacyjnych i personalnych, prokurenta.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Ukończyła francuskie studia podyplomowe na Uniwersytecie Lille 1 w zakresie zarządzania terytorialnego i Executive MBA HR na Uczelni im. Łazarskiego. Posiada Dyplom Ministra
Skarbu Państwa-Licencję członka rad nadzorczych. Absolwentka Akademii Liderek Henryki Bochniarz. Finalistka Konkursu Bizneswoman Roku 2021 i rankingu Gazety Finansowej 25 Perły Polskiego Biznesu 2021.
Grzegorz Rabsztyn
Dyrektor Biura, Europejski Bank Inwestycyjny
W sektorze bankowym od ponad 17 lat. W EBI zaangażowany w operacje obejmujące m.in.
sekurytyzacje, risk sharing oraz project finance.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej. Odbył roczne stypendium na
Wydziale Prawa Uniwersytetu Aarhus w Danii.
Remigiusz Piwowarski
Dyrektor ds. Rozwoju w EDP Energia Polska, wice-prezes/ członek zarządu w EDP by SOON
Przez blisko 10 lat zajmował się doradztwem strategicznym dla firm przemysłowych i energetycznych pracując we wiodących firmach konsultingowych m.in. PwC i Boston Consulting Group (BCG). Tematyką odnawialnych źródeł energii i dekarbonizacji zajmuje się od 2012 roku, będąc współautorem szeregu raportów i opracowań dla klientów w Polsce i zagranicą (m.in. Niemcy, Arabia Saudyjska). Od bliska 3 lat w ramach grupy EDP w Polsce nadzoruje nastepujące obszary działalności: M&A, analityka biznesowa, finanse, integracja systemów IT, a także budowanie partnerstw strategicznych i marketing. Absolwent studiów MBA na INSEAD (Francja/ Singapur) i studiów magisterskich z dziedziny ekonomii i prawa na Uniwersytecie Utrechckim (Holandia) i Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (USA).
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska & Dyrektor MBA ESG Uczelnia Łazarskiego
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska. Dyrektor MBA ESG Uczelni Łazarskiego. Współtwórca i kierownik Akademii Biznesu i Prawa w Sektorze Mody oraz studiów podyplomowych Prawo w Biznesie Nowych Technologii. Twórca i kierownik studiów podyplomowych Prawo Ochrony Środowiska na Uczelni Łazarskiego.
Radca prawny z kilkunastoletnim doświadczeniem m.in. w doradztwie w ramach KPMG. Ekspertka UN Global Compact Network Polska, członek grupy roboczej ds. legislacji dla sektora zrównoważonej mody. Członek grupy roboczej Sustainable Fashion Consumption. W 2020 r. członek grupy roboczej - Promoting broader climate action z ramienia Uczelni Łazarskiego jako organizacji wspierającej Fashion Industry Charter For Climate Action pod egidą ONZ. EU Climate Pact Ambassador powołany przez Komisję Europejską. Ekspert projektu Komisji Europesjkiej – New European Bauhaus.
Autorka, wykładowczyni, speakerka na konferencjach. Mentorka w programach mentoringowych (m.in. w Fundacji Liderek Biznesu, „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”.
Maciej Żywno
Wicemarszałek Senatu RP
Wicemarszałek Senatu RP, Wiceprzewodniczący Polska 2050 Szymona Hołowni. Był wojewodą podlaskim (2007-2014), I wicemarszałkiem podlaskim (2014-2018), ale także sekretarzem miasta Białegostoku, czy pełnomocnikiem prezydenta miasta ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi (2003-2007).
Pedagog, animator społeczny, trener organizacji pozarządowych, nauczyciel akademicki czy czynny strażak-ratownik OSP, jest ratownikiem KPP Grupy Granica na pograniczu polsko-białoruskim. Prowadzi własną działalność gospodarczą oraz Instytut Rozwoju Społeczności Lokalnej ACTIVUS.
Aktywizowanie i organizowanie społeczności lokalnej, budowanie współpracy między samorządem i organizacjami pozarządowymi to pasja, która zaczynała się w Związku Harcerstwa Rzeczpospolitej, gdzie wiele lat był instruktorem. Pasja ta przełożyła się na działalność w szeregu organizacji i fundacji: jest ekspertem i trenerem Stowarzyszenia Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, był członkiem II kadencji Rady Działalności Pożytku Publicznego przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej.
Znajomość samorządu lokalnego począwszy od pracy w gminie miejsko-wiejskiej, prowadzenia ośrodka kultury, poprzez pracę w urzędzie miasta wojewódzkiego, szczebel samorządu wojewódzkiego, czy nadzór w ramach funkcji wojewody z nagrodą za najlepiej zarządzany urząd administracji rządowej za 2013 roku czyni to przestrzenią dużego zainteresowania oraz chęcią rozwoju obszaru administracji w Polsce.
dr Agnieszka Sznyk
Prezes INNOWO, Instytutu Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju
Ekspert od spraw zrównoważonego rozwoju i rozwoju społeczno-ekonomicznego społeczeństwa. Od lat związana ze środowiskiem NGO, przez wiele lat pracowała dla WWF. Autorka licznych raportów i
artykułów m.in. „Innowacje 2015”, „Opracowanie metodyki i identyfikacja wskaźników gospodarki o obiegu zamkniętym dla gospodarki Polski w ujęciu regionalnym”, „Metodologia dopasowania cyrkularnych modeli biznesowych do priorytetowych sektorów wdrażania gospodarki o obiegu zamkniętym w Polsce”, „Wpływ innowacyjnych firm ponadnarodowych na rozwój społeczno- gospodarczy Polski”, „Metody pomiaru innowacji społecznych”. Inicjatorka i koordynatorka Polish Circular Hotspot, platformy mającej na celu podejmowanie działań i łączenie różnych grup
interesariuszy na rzecz zmian cyrkularnych w Polsce.
W ramach Polish Circular Hotspot pracuje nad wprowadzaniem innowacyjnych, kompleksowych, praktycznych i skalowanych rozwiązań we wszystkich sektorach gospodarki. Współpracuje z firmami przy wypracowywaniu strategii transformacji modeli biznesowych w kierunku cyrkularnym.
Realizuje liczne projekty we współpracy z samorządami lokalnymi na rzecz implementacji strategii cyrkularnych dla miast, m.in. wspólnie z Fundacją Metabolic jest liderem projektu Circular Cities w ramach którego realizowany jest skan 4 polskich miast pod kątem ich cyrkularności i możliwości zamykania obiegów. Członek Grupy Koordynującej przy European Circular Economy Stakeholder Platform, inicjatywy Komisji Europejskiej oraz Europejskiego Komitetu Społeczno Gospodarczego. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych m.in. w ramach Horyzontu 2020. Była członkiem konsorcjum międzynarodowego projektu R2PI tRansition from linear 2 circular: Policy and Innovation - trzyletni projekt w ramach programu Horizon 2020. Jest inicjatorką i koordynatorką międzynarodowego projektu Circular Week, kampanii edukacyjnej mającej na celu podniesienie świadomość społecznej na temat zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Zajmuje się również public relations i komunikacją. Uhonorowana nagrodą Protona za najlepszego specjalistę PR w sektorze organizacji pozarządowych.
Jacek Hutyra
Chief ESG Officer Leroy Merlin Polska
Jacek Hutyra dołączył do Leroy Merlin Polska w połowie 2023 roku, obejmując w zarządzie firmy odpowiedzialność za tematykę społeczno-środowiskową oraz zrównoważonego rozwoju (ESG). Wcześniej przez 18 lat pracował w Orange Polska oraz w paryskiej centrali Grupy Orange. Zajmował się tam m.in. ładem korporacyjnym, projektami transformacji kulturowej i organizacyjnej, a także współtworzył Fundację „Dorastaj z nami” i zasiadał w jej zarządzie. W latach 2020-2023 roku jako Climate Officer Orange Polska odpowiadał za opracowanie, wdrożenie oraz animowanie strategii i działań klimatycznych #OrangeGoesGreen; był także wiceprzewodniczącym Komitetu Klimatu i Środowiska Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz INSEAD.
Krzysztof Fal
Program Development Director, WiseEuropa
Lawyer, energy market expert. He has gained an experience from both public and private sector. In
public sector, he was responsible for managing unit in the Ministry of Climate and Environment
responsible for issues related to energy security, functioning of the energy wholesale market and
infrastructure development. His scientific interest is focused on the issues related to the energy
transformation and the impact of climate policy on the evolution of energy markets and innovations.
Kamil Liberadzki
Komisja Nadzoru Finansowego
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor SGH, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Kamil Liberadzki jest Dyrektorem Departamentu Rozwoju Regulacji w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz przedstawicielem UKNF w Komitecie Nadzorców (Board of Supervisors) Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EBA).
Sebastian Cieniewski
Vice President – Senior Credit Officer
Moodys
Sebastien pełni funkcję Vice President – Senior Credit Officer w oddziale analitycznym Corporate Finance Group agencji ratingowej Moody’s Investors Service w Warszawie. Jego portfel analizowanych podmiotów skupia się na firmach naftowych i gazowych oraz chemicznych typu investment grade oraz high yield.
Do 2022 roku Sebastien pracował w Londynie, Wielka Brytania, gdzie był odpowiedzialny za dużych operatorów telekomunikacyjnych w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii, a wcześniej za portfel głównie europejskich emitentów typu high yield, działających w branżach takich jak usługi płatnicze, usługi biznesowe i konsumenckie, wynajem sprzętu i usługi transportowe, oraz handel detaliczny.
Przed ponownym dołączeniem do Moody’s w 2011 roku, Sebastien był analitykiem w zespole ds. kredytów w LGT Capital Partners (fund of hedge funds) z siedzibą w Szwajcarii, gdzie monitorował inwestycje w trudne kredyty (special situations).
Sebastien jest absolwentem Audencia Business School w Nantes, Francja oraz studiów podyplomowych na College of Europe w Warszawie.
Beata Tylman-Nowakowska
Dyrektorka Działu Rynku Pierwotnego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
Dyrektorka Działu Rynku Pierwotnego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, odpowiadająca za pozyskiwanie nowych emitentów na rynki prowadzone przez GPW, utrzymanie relacji z emitentami oraz realizację wybranych projektów GPW. Posiada ponad 20-letnie szerokie doświadczenie zawodowe zdobyte na rynku finansowym. W swojej karierze skupiała się na rozwoju obszarów biznesowych w instytucjach finansowych, głównie w bankach, firmach inwestycyjnych i towarzystwach funduszy inwestycyjnych. Zarządzała licznymi projektami, tworząc i implementując strategie korporacyjne oraz komunikacyjne. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Członkini Project Management Institute, międzynarodowej organizacji non-profit skupiającej profesjonalistów z branży zarządzania projektami. Jej misją jest transformacja strategicznych koncepcji w realne, mierzalne efekty z uwzględnieniem wartości i potrzeb interesariuszy.
Maciej Tarnawski
Dyrektor zarządzający w Santander bank Polska
Maciej Tarnawski – managing director in Santander Bank Polska responsible for project finance, syndicated loans, acquisition finance, LBOs, syndications, issue of bonds and eurobonds, debt advisory and ESG area. In recent years, Maciej’s team financed wind of PV projects totalling to 2.6 GW and arranged number of ESG-linked syndicated loans and bonds and green bonds. Before the current position in Santander, Maciej worked in Poland and London in structured finance and DCM teams in Bank Handlowy, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Bank BPH and Bank Pekao. Prior to joining Santander, Maciej was head of DCM in Bank Pekao.
Piotr Matczuk
International Finance Corporation (World Bank)
Piotr Matczuk is Poland Country Officer at International Finance Corporation, World Bank Group. He leads IFC’s activities in the country, drives strategy and transaction origination within US$2 billion IFC program in Poland. Piotr brings 17+ years of experience in the field of developmental finance and banking.
Before joining IFC Piotr supervised execution of strategic projects at the Polish railways and served as advisor to EBRD Board of Directors. Piotr holds an MA in Economics from Warsaw School of Economics. He also completed a post-graduate program in sustainable corporations at University of Oxford.
Joanna Smolik
Dyrektor Departamentu Relacji Strategicznych w Banku Gospodarstwa Krajowego
Joanna joined BGK in 2010, initially in the role of a specialist and expert in the Structured Finance
Department and, since 2014, as head of the section responsible for structuring financing for the
energy, transport and municipal sectors. In 2020, she was appointed head of the Bureau for the
Structuring of Difficult Transactions, dealing with early corporate restructuring. Since April 2021, she
has been the director of the Strategic Relations Department, whose main task is to support the
sustainable socio-economic development of Poland by providing financial solutions and
comprehensive banking services to key business entities.
Joanna is also the director of the Strategic Security programme, which is in charge of determining
strategic directions for BGK's activities in security and energy transition, as well as improving the
industry's cyber security.
In addition to her work at BGK, Joanna gained professional experience in the private equity sector
managing a fund operating in the field of renewable energy.
She graduated from the Warsaw School of Economics with a degree in "finance and banking" and
from the Warsaw University of Life Sciences with a degree in "economics".
Privately, Joanna enjoys spending her free time actively and is also particularly interested in interior
design.
Paweł Łączkowski
Deloitte
Paweł jest radcą prawnym oraz Partner Associate w kancelarii Deloitte Legal. Posiada bogate doświadczenie w projektach w sektorze energetycznym i infrastrukturalnym, w szczególności w zakresie odnawialnych źródeł energii. Pełnił funkcję menedżera w jednym z największych operatorów sieci elektroenergetycznych w Polsce. Zajmował się wdrażaniem elektromobilności, cyberbezpieczeństwa oraz GPDR w sektorze energetycznym. Pracował również dla firm świadczących usługi w zakresie gospodarki odpadami.
Wybrane doświadczenia w sektorze energetycznym :
-Radca Prawny i Szef Działu Prawnego w ENEA Operator Sp. z o.o.
-Koordynator Rady Dyrektorów Prawnych w Polskim Towarzystwie Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPIREE)
-Wdrażanie zasad ładu korporacyjnego
-Proces negocjacyjny i zarządzanie ryzykiem kontraktowym
-Lider zespołu projektowego "Zarządzanie własnością intelektualną Spółki".
-Lider zespołu projektowego "Wdrożenie krajowej regulacji w zakresie cyberbezpieczeństwa".
-Członek Rady Technicznej ENEA Operator Sp. o.o. - standardy dla sieci elektroenergetycznych
-Wsparcie prawne projektu budowy jednej z największych farm fotowoltaicznych w Polsce (160 MW)
-Obsługa wiodącego dostawcy gazu w Polsce
Piotr Hałoń
Deloitte
Członek Grupy Energy & Resources w Deloitte w Polsce.
Piotr ma kilkunastoletnie doświadczenie zdobyte w sektorze energetycznym; posiada gruntowną wiedzę handlową oraz techniczną nt. funkcjonowania rynków, produktów i kontraktacji mediów energetycznych.
Jako certyfikowany makler Towarowej Giełdy Energii wprowadzał zróżnicowane modele zarządzania strategią, realizował projekty z zakresu sprzedaży i wsparcia, marketingu, restrukturyzacji oraz akwizycji. Odpowiadał za rozwoju portfela produktowego ukierunkowanego głównie na odnawialne źródła energii, efektywność energetyczną i dekarbonizację.Pełniąc funkcję kierowniczą w jednej z największych spółek obrotu w Polsce współpracował z klientami energochłonnymi, sektorem rozproszonym oraz jednostkami publicznymi i państwowymi, a w sektorze prywatnym realizował projekty dla klientów z obszaru SME oraz mass market.
Piotr jest absolwentem Międzywydziałowej Szkoły Energetyki (dziś wydział Energetyki i Paliw) na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz w trakcie studiów podyplomowych Krakowskiej Szkoły Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Member of the Energy & Resources at Deloitte in Poland.
Piotr is a member of the Energy, Resources & Industrials Group in Deloitte, Poland. He has several years of experience in the energy sector and complex commercial and technical knowledge of the functioning of markets, products and principles of energy contracting.
As a certified broker of the Polish Power Exchange he implemented differentiated strategy management models, implemented sales, marketing, restructuring and acquisition projects. He was responsible for the development of a product portfolio focused mainly on renewables, energy efficiency and decarbonisation.
In a managerial role at one of the largest trading companies in Poland, he worked with energy-intensive customers, the distributed generation sector and public and state entities. Within the commercial sector, he carried out projects for SME and mass market customers.
Piotr is a graduate of the Interdepartmental School of Energy (today the Faculty of Energy and Fuels) at the AGH University of Science and Technology in Krakow and in the course of postgraduate studies at the Krakow Business School at the Cracow University of Economics.
Alicja Kuczera
Dyrektorka Zarządzająca, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC,
Graduate of the International Relations faculty at Warsaw University and Executive MBA at Coventry
University.
Sustainability was always in the field of her interest. As the CEO of Polish Green Building Council,
Alicja is especially interested in two areas of sustainability: circular buildings and the process of
building and construction sector decarbonization.
Author of numerous reports and publications on green building and speaker at various conferences
and events organized in Poland and abroad.
In private life a happy mum, keen on travelling (has visited 81 out of 196 yet-to see countries), adores
a healthy and eco lifestyle.
Justyna Mazurkiewicz
Kierownik Zespołu Klimatu Woj. Małopolskie
Justyna Mazurkiewicz, dr inż. Nauk o Ziemi, absolwentka Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2017 roku związana z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Kierownik Zespołu Klimatu w Departamencie Środowiska. Od 2021 Kierownik Projektu zintegrowanego LIFE EKOMAŁOPOLSKA. Od początku kariery zawodowej związana z tematem ochrony środowiska. W Urzędzie Marszałkowskim realizuje projekty związane z polityką klimatyczną, transformacją energetyczną oraz adaptacją do zmiany klimatu.
Krzysztof Krawiec
Silesian University of Technology, WiseEuropa
PhD in Transport graduated from the Silesian University of Technology, and an associate professor at
this university. At WiseEuropa involved in the area of sustainable transport.
Author and co-author of scientific publications related to electromobility in public transport and
decision support systems in rail transport. Key participant in national and international R&D projects
and co-author of planning documents supporting sustainable development of transport systems. In
the past, he interned at universities in Sweden, Germany and China.
Albert Gryszczuk
Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego w Urzędzie Marszałkowskim
Województwa Pomorskiego
Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, Uniwersytet Gdański Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego w Urzędzie Marszałkowskim
Województwa Pomorskiego. Z wykształcenia ekonomista. Ekspert w dziedzinie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw, trendów rozwoju
technologii oraz polityki rozwoju. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie badań i analiz ekonomicznych, planowania strategicznego, rozwoju
technologii oraz programowania i ewaluacji polityk publicznych. W wyżej wymienionym zakresie realizował projekty m.in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju, PARP, NCBiR oraz samorządów regionalnych w Polsce. Doświadczony menedżer z udokumentowaną historią pracy w branży think tanków. Profesjonalista w dziedzinie zarządzania produktem, posiadający
zdolności analityczne, umiejętności negocjacyjne, a także znajomość planowania biznesowego. Autor lub współautor kilkudziesięciu ekspertyz i analiz z obszaru konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw oraz strategii rozwoju klastrów i regionów, regulacji prawnych i współpracy interesariuszy. Zaangażowany w prace przygotowawcze projektów wodorowych dla Województwa Pomorskiego.
Henryk Kwapisz
Dyrektor ds. relacji instytucjonalnych,Saint Gobain
Absolwent Politechniki Warszawskiej. Przez ponad 20 lat związany z Grupą Saint-Gobain w Polsce,
gdzie pełni funkcję dyrektora ds. relacji instytucjonalnych. Aktywnie uczestniczy w konsultacjach nowych aktów prawnych, przede wszystkim w zakresie efektywności energetycznej budynków i zrównoważonego budownictwa. Zajmuje się analizą istniejącego prawa w zakresie budownictwa i jego wpływem na rozwój przemysłu w tym zakresie, prowadzi wiele szkoleń, występuje na konferencjach jako prelegent i panelista. Aktywnie wspiera działania zmierzające do popularyzowania zagadnień rozwoju zrównoważonego w polskiej architekturze i budownictwie. Współpracuje z wyższymi uczelniami w Polsce, promuje zagadnienia m.in. efektywności energetycznej. Jest członkiem prezydiów kilku stowarzyszeń związanych z budownictwem. Jest członkiem kilku komitetów technicznych PKN. Jest także autorem i współautorem ponad 70 poradników i publikacji w specjalistycznych wydawnictwach z zakresu poprawy jakości budownictwa
w Polsce.
Maciej Tarnawski
Dyrektor Departamentu Leśnictwa i Łowiectwa Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Maciej Tarnawski – managing director in Santander Bank Polska responsible for project finance, syndicated loans, acquisition finance, LBOs, syndications, issue of bonds and eurobonds, debt advisory and ESG area. In recent years, Maciej’s team financed wind of PV projects totalling to 2.6 GW and arranged number of ESG-linked syndicated loans and bonds and green bonds. Before the current position in Santander, Maciej worked in Poland and London in structured finance and DCM teams in Bank Handlowy, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Bank BPH and Bank Pekao. Prior to joining Santander, Maciej was head of DCM in Bank Pekao.
Ewa Iwaszuk
Ecologic Institute
Ewa Iwaszuk pracuje w berlińskim think tanku Ecologic Institute. Zajmuje się polityką środowiskową i klimatyczną, w tym między innymi kwestiami związanymi z promowaniem i wdrażaniem rozwiązań błękitno-zielonej infrastruktury, rozwojem strategii klimatycznych na poziomie lokalnym i krajowym oraz Europejską polityką środowiskową.
Prowadzi podcasty „Green Deal, Big Deal?” nt. Europejskiego Zielonego Ładu oraz „Creating Green Cities” nt. rozwiązań opartych na przyrodzie. Jest współautorką publikacji „Błękitno-zielona infrastruktura dla łagodzenia zmian klimatu w miastach. Narzędzia strategiczne”, „Błękitno-zielona infrastruktura dla łagodzenia zmian klimatu w miastach. Katalog techniczny” oraz „Nature-based Solutions and Global Climate Protection. Assessment of their global mitigation potential and recommendations for international climate policy”.
Michał Fisiak
Dyrektor Departamentu Finansów Publicznych Urzędu Miasta Łodzi
Magister trzech kierunków Uniwersytetu Łódzkiego (Prawo, Finanse i Rachunkowość, Administracja). Wieloletni pracownik PwC w dziale Tax&Legal, specjalizujący się w analizie ryzyk podatkowych z zakresu CIT/VAT w spółkach, cenach transferowych i MDR. Obecnie Dyrektor Departamentu Finansów Publicznych w Urzędzie Miasta Łodzi odpowiedzialny m.in. za pierwszą w Polsce emisję Zielonych Obligacji w mieście. Autor komentarzy podatkowych dla Rzeczpospolitej i Monitora Podatkowego, a także pracy ,,Koncepcje podatków w myśli liberalnej- od Adama Smitha do Friedricha Augusta von Hayeka".
Paula Rapiej-Kaczmarczyk
Specjalistka ds. relacji partnerskich i Programu InPost Green City
A graduate of the Silesian University of Technology with the title of engineer and master's degree in environmental engineering. He also graduated from the International Financial Management Studies at the University of Economics in Katowice and at the University of Technology in Brno. A graduate of MBA studies at the University of Economics in Krakow. He also completed numerous business training courses in project management, economics and strategic management.
Since 2009, he has been associated with the energy and renewable energy market, where he managed and supervised investment projects in the area of biogas installations and solar energy. Over the years, he has gained experience in implementing innovation, business development, planning and strategic management.
Since 2015, in the TAURON Group, he has been developing areas related to Photovoltaics and electromobility. He led electric car sharing projects and the construction of publicly available charging stations for electric cars.
He was an expert evaluating acceleration programs focused on cooperation with Start-Ups in cooperation with CVC.
Currently, it is developing the electromobility area in the greenest and largest private energy group in Poland, Polenergia.
Rafał Gawin tbc
Prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Rafał Gawin, Prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Doktor nauk technicznych ze specjalnością elektroenergetyka i gospodarka energetyczna. W Urzędzie Regulacji Energetyki od 2004 roku. Na stanowisko Prezesa URE powołany przez Prezesa Rady Ministrów 24 lipca 2019 roku.
Był m.in. członkiem grup roboczych Europejskiej Grupy Regulatorów Energii i Gazu (ERGEG) oraz Agencji ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER); członkiem Komitetu ds. Transgranicznej Wymiany Energii Elektrycznej (KE) oraz ekspertem Komisji w programach TAIEX (szkolenia dla krajów ościennych UE i kandydujących do UE), a także ekspertem Florenckiej Szkoły Regulacji oraz projektów bliźniaczych. Wielokrotnie reprezentował URE na forum międzynarodowym.
W 2013 r. był ekspertem narodowym ACER w Lubljanie, gdzie brał udział m.in w pracach nad raportem Agencji dotyczącym oceny krajowych rynków energii. Był także odpowiedzialny za współpracę z krajowymi organami regulacji energetyki.
W marcu 2021 roku został wybrany na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Regulatorów ACER (ACER Board of Regulators), która pełni funkcję opiniodawczą i doradczą wobec dyrektora Agencji.
Doświadczony w sprawowaniu nadzoru nad spółkami energetycznymi, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej, audytu oraz inwestycji i rozwoju.
Jest autorem wielu publikacji i opracowań dotyczących sektora energetycznego, współautorem komentarza do ustawy Prawo energetyczne.
Monika Bogdanowska
Zastępca dyrektora, Narodowy Instytut Dziedzictwa
Deputy Director of the National Institute of Cultural Heritage, Assistant Professor at the Division of Drawing, Painting and Sculpture, Faculty of Architecture, Cracow University of Technology, PhD habilitation in the field of art conservation. The author of a monograph on the Collegium Novum (Jagiellonian University) building and a dictionary of painting conservation, author of numerous monographs on heritage conservation, and translator of specialist texts. A co-author of the Interdisciplinary Multilingual Dictionary (IMD). A member of the Polish ICOMOS Committee and the Social Committee for Renovation of Krakow Monuments.
Aneta Więcka
NCBR
Aneta Więcka - kierownik projektów „Ciepłownia Przyszłości, czyli system ciepłowniczy z OZE” i „Elektrociepłownia w lokalnym systemie energetycznym” w Dziale Rozwoju Innowacyjnych Metod Zarządzania Programami w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Jest ekspertem w zakresie energetyki odnawialnej. Przez 15 lat pracowała w czołowych instytucjach zajmujących się rozwojem energetyki słonecznej i wiatrowej w Polsce. Była koordynatorem projektów finansowanych z Programów Ramowych Unii Europejskiej. Jest współautorem i autorem kilkunastu publikacji i ekspertyz z zakresu energetyki odnawialnej. Była kluczowym ekspertem w realizacji systemowych i przekrojowych ekspertyz z zakresu OZE.
Aneta Więcka - project manager of the "District Heating plant of the future" and " Combined heat and power plant in the local energy system" in the Department of Innovative Methods for Program Management Development at the National Centre for Research and Development.
She is an expert in the field of renewable energy. She worked in leading institutions dealing with the development of solar and wind energy in Poland for 15 years. She was a coordinator of projects financed from the European Union Framework Programs. He is a co-author and author of several publications and expert opinions in the field of renewable energy. She was a key expert in the implementation of systemic and cross-sectional expertise in the field of renewable energy.
Tamara Lagurashvili
Regional Manager, Europe, Clean Air Task Force, Berlin
Tamara Lagurashvili works as Regional Manager Europe at Clean Air Task Force where she oversees strategy development and implementation with particular focus on Central and Eastern Europe. Previously she worked at the environmental think-tank Agora Energiewende as an Operations Manager, where she supported senior management with various organizational development-related matters.
Mateusz Kowalik
Polska Zielona Sieć
Mateusz Kowalik – entuzjastyczny kierownik projektów z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem różnorodnych branżach: od przeciwdziałania praniu pieniędzy, przez łańcuch dostaw, po dziennikarstwo. W Polskiej Zielonej Sieci wspiera sprawiedliwą transformację polskich regionów węglowych.
Szymon Tumielewicz
Zastępca Dyrektora Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Zastępca dyrektora Departamentu Ochrony Powietrza i Polityki Miejskiej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska.
Doświadczony pracownik administracji publicznej szczebla centralnego specjalizujący się w programowaniu i wdrażaniu polityki rozwoju na poziomie
krajowym oraz we współpracy międzynarodowej, w tym UE i ONZ. Urodził się w Warszawie w 1978 r. Ukończył nauki polityczne na Uniwersytecie Warszawskim ze specjalizacją europejską oraz podyplomowe
studia w zakresie public relations w Szkole Głównej Handlowej. Ukończył także Akademię Rozwoju Regionalnego UW. Uczestniczył w Programie Top
Public Executive organizowanym przez IESE Business School oraz Krajową Szkołę Administracji Publicznej.
Podczas pracy w administracji, począwszy od 2003 r., jest zaangażowany w programowanie działań rozwojowych na poziomie strategicznym jak
również opracowanie i wdrażanie programów i projektów w takich obszarach jak ochrona środowiska, rozwój regionalny, polityka miejska, adaptacja do zmian klimatu, ekoinnowacje. Odpowiedzialny za wdrażanie, we współpracy z partnerami na poziomie centralnym i lokalnym, przyjętych przez Radę Ministrów dokumentów strategicznych: Polityki Ekologicznej Państwa 2030
oraz Strategicznego planu adaptacji dla sektorów i obszarów wrażliwych na zmiany klimatu.
Sylwia Słomiak
Ekspertka ds. programów i partnerstw w sektorze klimatu i energii
Project Coordinator for PROSPECT+ EUROCITIES
Sylwia Słomiak ma ponad 15-letnie doświadczenie we współpracy międzynarodowej w zakresie zmian klimatu i
transformacji energetycznej. Pracowała z samorządami, organizacjami pozarządowymi i sektorem publicznym,
w tym dla administracji Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Australii w ramach międzynarodowych programów. Ściśle współpracuje z międzynarodowymi sieciami miejskimi, zwłaszcza Eurocities, organizacjami pozarządowymi i władzami lokalnymi w całej Europie, koncentruje się na zwiększaniu kompetencji JST i promowaniu innych niż dotacje modeli finansowania lokalnych działań na rzecz klimatu. Od 2020 r. reprezentowała również Europejski Instrument Miejski w Polsce. Wcześniej, w ramach Szwajcarsko- Polskego Programu Współpracy nadzorowała portfel projektów z obszaru tematycznego Środowisko i Infrastruktura o wartości 145 mln euro. Projekty objęły ponad 70 000 gospodarstw domowych w ok. 350 gminach, koncentrując się na instalacji systemów solarnych, poprawie dostępu do transportu publicznego i usuwaniu odpadów niebezpiecznych w celu zmniejszania różnic społeczno-gospodarzych. Jest również doradczynią zarządu Związku Gmin Dorzecza Wisłoki, członkinią Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego oraz byłą członkinią programu Global Shapers Światowego Forum Ekonomicznego.
Wojciech Kukuła
Starszy Prawnik w fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi
Z ClientEarth związany od 2014 r. Specjalizuje się w regulacjach dotyczących sektora energetycznego, w szczególności w zakresie pomocy publicznej i odnawialnych źródeł energii. Jest autorem lub współautorem licznych analiz i raportów w obszarze transformacji energetycznej, rynków mocy, energetyki wiatrowej i prosumenckiej oraz pozycji konsumenta na rynku energii, a także implementacji przepisów dotyczących EU ETS. Wojciech ukończył prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz studia podyplomowe w zakresie inwestycji w OZE na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Wojciech Modzelewski
Prawnik w fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi
Wojciech Modzelewski - prawnik Fundacji ClientEarth Prawnicy dla Ziemi. Specjalizuje się w prawie energetycznym oraz prawie ochrony środowiska i ESG. W swojej pracy koncentruje się m.in. na samorządowych aspektach regulacji związanych z ochroną klimatu. Autor raportów poświęconych sektorowi elektroenergetycznemu.
Patryk Chaja
KEZO Centrum Badawcze PAN, Instytut Maszyn Przepływowych PAN
Dr inż. Patryk Chaja uzyskał stopień doktora nauk technicznych w Instytucie Maszyn Przepływowych Polskiej Akademii Nauk (IMP PAN) w 2012 roku . Od 2013 jest zaangażowany w rozwój KEZO Centrum Badawczego PAN w Jabłonnie pełniąc tam funkcję Głównego Specjalisty ds. Środowiskowej Aparatury Badawczej. Obecnie jego krąg zainteresowań naukowych skupia się na zagadnieniach dotyczących systemów energetycznych opartych na OZE, współpracujących z magazynami energii oraz systemami ładowania pojazdów elektrycznych.
Doktor Chaja jest zaangażowany w wiele projektów badawczych krajowych oraz zagranicznych, a także innych inicjatyw poświęconych zagadnieniom szeroko pojętej transformacji energetycznej. Jest autorem publikacji naukowych dotyczących zarówno zagadnień zarządzania i optymalizacji pracy systemów opartych na OZE jak i artykułów poświęconych zagadnieniom technicznych instalacji PV, magazynów energii. W roku 2021 wydał wspólnie z prof. Janem Kicińskim monografię w międzynarodowym wydawnictwie Springer poświęconą szeroko pojętym zagadnieniom transformacji energetycznej zatytułowaną: Climate Changes, Human Impact and Green Energy Transformation
Arkadiusz Węglarz
Doradca zarządu, KAPE
Dr hab. inż. ARKADIUSZ WĘGLARZ - Doradca Zarządu ds. Gospodarki Niskoemisyjnej w Krajowej Agencji Poszanowania Energii S.A., Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej. Współautor kilkudziesięciu publikacji naukowych, kilkudziesięciu opracowań technicznych i artykułów prasowych o tematyce budowlanej i efektywności energetycznej w gospodarce. Autor licznych ekspertyz dla: Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Środowiska, Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska, Polskich Sieci Energetycznych, Ministerstwa Infrastruktury, NFOŚiGW. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za osiągnięcia w dziedzinie efektywności energetycznej w budownictwie.
Piotr Glen
Kierownik Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, SGH
Absolwent Wydziału Zarządzania oraz studium menedżerskiego Mini MBA na Uniwersytecie Łódzkim. Ponadto absolwent SGH, w której z wyróżnieniem ukończył Roczne Podyplomowe Studia Menedżerskie. Od wielu lat zajmujący się tematyką społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju oraz raportowania niefinansowego. Członek zespołu, w ramach Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, który opracował Standard Informacji Niefinansowych (SIN), umożliwiający polskim spółkom wypełnianie obowiązków raportowania informacji niefinansowych. Ponadto członek Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pełni funkcję kierownika Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG oraz sekretarza Komisji Rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności SGH.
Ewa Czarnecka
Ekspertka ds. finansowania ESG, Bank of China
Relationship specialist, ESG financing expert in the Bank's Business Development Department
of China Poland Branch.
He has been working in the banking sector for 25 years in positions related to financing and managing relationships with international corporate clients from the energy and diversified sectors, including: in ABN AMRO, Uncredit Group, Bank Pekao SA.
In 1997, she graduated in Finance and Banking as well as Management and Marketing at the Warsaw School of Economics. During her professional career, she participated in many specialized training courses in the field of financial analysis and structured financing.
In 2023, she obtained a Certificate in Green and Sustainable Finance from the British Chartered Banker Institute and completed the Seminar on Low Carbon Development and Ecological Conservation for Belt and Road Countries at the Academy for International Business Officials (AIBO) of the Chinese Ministry of Commerce in Beijing. At Bank of China, she is mainly involved in syndicated financing transactions in the area of green and transition finance.
Anna Banaszczyk
WorldBank
Regional development expert with experience in strategic planning, design and implementation of development investments co-financed by EU cohesion policy as well as monitoring and evaluation of public policies. In the years 2007-2020, employed at the Ministry of Regional Development; since 2018, a consultant to the World Bank on projects in the field of regional and urban development and just transformation.
Marcin Sadura
Zastępca Dyrektora Działu Inwestycji i Rozwoju MPO w Warszawie
Regional development expert with experience in strategic planning, design and implementation of development investments co-financed by EU cohesion policy as well as monitoring and evaluation of public policies. In the years 2007-2020, employed at the Ministry of Regional Development; since 2018, a consultant to the World Bank on projects in the field of regional and urban development and just transformation.
Responsible for technical supervision over the implementation of the Expansion and Modernization of ZUSOK project in Warsaw. From the beginning of his professional career, he has been associated with industry and construction.
He has over a dozen years of experience in conducting industrial processes and commercial and technical knowledge through the implementation of energy construction projects in energy recovery plants.
A graduate of postgraduate Master of Business Administration (MBA) studies in Hydrogen Technology Management, participant of many trainings and courses, and during postgraduate studies in management.
Manager with many years of experience in planning and implementing construction projects in the energy, paper and petrochemical industries. As a manager, he cooperated with leading global contractors.
He worked in international business on projects in Poland, Germany, Sweden, Norway and the Netherlands.
His interests include the optimization of production and investment processes, and also includes innovations in the field of energy production and conversion.
He has many years of experience in managing a group of employees and engineers as part of national and international projects and in running a production plant.
After hours, he is a cycling enthusiast and a handyman.